გაკვეთილის გეგმა


გაკვეთილის გეგმა
მასწავლებლის სახელი გვარი, პირადი ნომერი:  გულნარა ბარაბაძე 55001004462
საგანი:  ქიმია
სწავლების საფეხური, კლასი:    საბაზო  VIII  კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა 12
გაკვეთილის თემა:   მარტივი და რთული ნივთიერებები
გაკვეთილის მიზანი:
მოსწავლეები  გამოიყენებენ საინფორმაციო-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიებს თვისბრივი მონაცემების წარმოსადგენად.  განასხვავებენ  მარტივ და რთულ ნივთიერებებს შედგენილობის მიხედვით; განასხვავებენ მეტალს და არამეტალს.

#
აქტივობის
აღწერა
გამოყენებული
მეთოდი /მეთოდები
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
სასწავლო რესურსები
დრო
( წთ)
1
მოსწავლეებს დახურული კითხვებით შევახსენებთ, ელემენტებს, მათ დასახელებას. ატომის განმარტებას, სხვადასხვა სახის ატომების არსებობას, ნივთიერებებს, მათ ფიზიკურ თვისებებს და  ვავალებ ფერადი ფურცლების საშუალებით გამოჭრან  სხვადასხვა ფორმის  წრეები, ხოლო პლასტელინისგან დაამზადონ პატარ-პატარა ბურთულები
დახურული კითხვები
საერთო საკლასო
ფერადი ფურცლები
პლასტელინი , ჩხირები, მაგრატელი, პროექტორი
10 წთ
2
  აქტივობა 2 ოთხ-ოთხი მოსწავლე აერთებს თავიანთ ნამუშევრებს და ვაძლევ დავალებას დაალაგონ ერთიდაიგივე  სახის  ატომები ჯგუფებად და დააწერონ მას ქიმიური სიმბოლოები , პარალელურად ერთნაირი ფერის ბურთულები  დაალაგონ ერთად.
ღია კითხვა
სწავლა კეთებით
ჯგუფური
ფერადი ფურცლები
პლასტელინი , ჩხირები, მაგრატელი, პროექტორი
3 წთ
3
 შევქმნათ ერთნაირი და სხვადასხვა ფორმის ატომებიდან  მოლეკულები , რომლებიც შედგებიან ერთიდაიგივე სახის ატომებიდან და სხვადასხვა სახის ატომებიდან და დააჯგუფეთ ცალცალკე
სწავლა კეთებით
ჯგუფური
ფერადი ფურცლები
პლასტელინი , ჩხირები, მაგრატელი, პროექტორი
3 წთ
4
გავაკეთოთ მარტივი და რთული ნივთიერებების განმარტება და ჯგუფებს მივცეთ დავალება, წარადგინეთ  პრეზენტაცია რამდენი მარტივი და რამდენი რთული ნივთიერება მიიღეთ? წრეებიდან და ბურთულებიდან
პრეზენტაცია

ფერადი ფურცლები
პლასტელინი , ჩხირები, მაგრატელი,
10
5
ვაჩვენებთ მოსწავლეებს  მოლეკულათა მოდელებს და ისინი გამოარჩევენ მარტივ და რთულ ნივთიერებებს.


საერთო საკლასო
პროექტორის საშუალებით
5 წთ

მომზადებული მაქვს ნიმუშები მარტივი და რთული ნივთიერების.ერთად ვახდენთ მათ დაჯგუფებას მოცემული
მარტივი ნივთიერებათა ნიმუშების ფიზიკური თვისებების აღწერაში მეხმარება მოსწავლეები და მათ ვაჯგუფებთ ორ ნაწილად, შემდეგი ნიშნების მიხედვით ბზინვარება,ელექტროგამტარობა,  და ვაკეთებთ კლასიფიკაციას მეტალებისა და არამეტალების
მოვლენათა რუკა

მარტივი და რთული ნივთიერებების ნიმუშები
10 წთ

 ერთად შევქმნათ მოვლენათა რუკა  , რისთვისაც ვიყენებ ისტ  ტექნოლოგიებს, გამოვიყენებთ მისამართს popplet,com





 თითოეული მოსწავლე ასრულებს დავალებას სქემის მიხედვით  მოცემული სამი ნივთიერება გაარკვიეთ მარტივია თუ რთული მეტალია თუ არამეტალი.




3 წთ

 დავალება : შეასრულეთ გაკვეთილის ბოლოს  სავარჯიშოები  მოიძიეთ ინტერნეტის საშუალებით სილიციუმის, კაჟმიწის გოგირდმჟავას , ქლორისა და ოქროს მოლეკულათა მოდელები და თითოეული ნივთიერება დაალაგეთ ჩვენს მიერ შექმნილ მოვლენათა რუკის მიხედვით  წარმოადგინეთ იგი პრეზენტაციის სახით.



1 წთ
ეროვნული სასწავლო გეგმით მისაღწევი შედეგები:

კვლ.III.3.მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა წარმოდგენა სხვადასხვა საკომუნიკაციო  საშუალების გამოყენებით.

·         იყენებს საინფორმაციო-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიებს თვისბრივი და რაოდენობრივი მონაცემების წარმოსადგენად. 
ქიმ.VIII.6.მოსწავლეს  შეუძლია  ნივთიერებათა კლასიფიცირება, ნარევის  კომპონენტებად დაყოფა.       
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·         განასხვავებს მარტივ და რთულ ნივთიერებებს შედგენილობის მიხედვით;

პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა

პასუხობს თემას
1
ფლობს აუდიტორიას (იყენებს მიმიკას, ჟესტიკულაციას, ინტონაციას)
2
საუბრობს გამართულაი ენით და იყენებს შესაბამის ტერმინოლოგიას
2
იყენებს განსხვავებულ წყაროებს
2
ადარებს მოვლენებს, ფაქტებს, საგნებს
1
იყენებს თვალსაჩინოებას
1
იცავს დროის ლიმიტს
1

ინფორმაციის
მოძიების შეფასების რუბრიკა
მოძიებული მასალა შეესაბამება საკითხს/თემას
3
გამოყენებულია მრავალფეროვანი საიფორმაციო წყარო/საშუალება
3
მოპოვებული ინფორმაცია ორგანიზებულია
4

ჯგუფური მუშაობის შეფასების რუბრიკა

ჯგუფის ყველა წევრი ჩართულია
1
ჯგუფის წევრები უსმენე ერთმანეთს
2
ჯგუფის წევრები თანამშრომლობენ (აზრის გამოხატვის თანაბარი პირობები)
2
ჯგუფი პრეზენტაციისას წარმოადგენს მთავარ იდეას, აკეთებს დასკვნებს
2
ჯგუფი პასუხობს შეკითხვებს
2
ჯგუფი იცავს დროის ლიმიტს
1

ჩატარების დრო:   2018 წლის 2 ნოემბერი

 ხელმოწერა

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога